torsdag 2 juli 2009

Semester


Daisy har åkt på semester. Mina föräldrar sov här inatt när dom kom från Tyskland. Vi tittade på nya lägenheten, fikade (Växjös bästa fikabröd är farligt nära, ca 20 meter), handlade lite å så. Sen ville dom ha med sig Daisy till Loftahammar, å det fick dom.

Senast Daisy var på semester i Loftahammar utan oss var när vi var i Brasilien i 2 veckor. När vi kom hem var Daisy själv i huset i Linköping och jag undrade lite varför hon var så smal. Neej, sa mamma, det tycker jag inte, förstår inte vad du menar. Efter ett tag kröp det fram en historia, som bara blev längre och längre........... Daisy hade valt att springa rakt upp i ett träd och stanna där i 4 dagar. Vilket betydde att mamma & pappa fick ta semester några dagar p.g.a. katten.
Det var nog tur att jag inte visste vad som pågick när jag ringde hem och frågade om Daisy mådde bra....
Markus och Nina fick åka till stugan med längre stegar, vilket inte hjälpte för dom kom ändå inte upp till henne. Nedanför trädet låg det en drös med madrasser, tennisbollar kastades upp för att knyta en korg i andra änden och hissa upp. Inget hjälpte. Daisy vågade inte komma ner.
Det hela slutade med att dom fick åka och hyra en skylift och plocka ner henne.
Gladast av alla var nog mamma, en å annan glädjetår sipprade på kinderna.
Kel i soffan
Historien slutade väl och gammelhusse och gammelmatte skålade i skumpa på kvällen. När dom sedan kom tillbaka till jobbet fick dom samma fråga ganska många gånger.... Hur har det gått med katten ??? I Loftahammar befinner sig många Linköpingsbor, å alla känner alltid någon .... osv.... Även när vi är i Lofthammar nu kan vi gå under benämningen: Ni med katten !
Den här gången tror jag Daisy njuter mer av semestern och håller sig på markplan även när inte vi är med.

Daisy brukar sova på min mage eller rygg eller sidan beroende på hur jag sover. Kommer bli ensamt på min sida utan henne.

Vi saknar henne redan men jag vet att hon har det bra hos gammelmatte och gammelhusse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer