onsdag 1 juli 2009

Loftahammar

Loftahammar är paradiset när solen skiner i Sverige. Bättre kan man inte ha det än att vara i stugan på sommaren.

I helgen var jag och Lova i Loftahammar med Mormor, Morfar och morbror Markus. Andreas fick snällt vara hemma och tjäna pengar till familjen. Hur skulle vi annars klara oss?? En av oss måste ju jobba när den andra roar sig. Tur för mig, för jag har äran att roa mig ..... ända till januari =)))

Från början var planeringen att vi skulle åka redan i torsdags men det kom något emellan..... Ullared, hehehe. Tisse å jag drog till Ullared och viftade med Visakorten. Jag känner mig väldigt nöjd med inköpen. Köpte faktiskt inget onödigt, bara bra grejer. Man kan tycka vad man vill om Ullared, dom har mycket skräp. För min del handlar det inte bara om att handla, det är mest kul att gå runt bland alla prylar och titta. Lova var självklart hemma och lekte med sin pappa.

Efter trippen till Ullared gasade vi iväg till stugan i fredags. Å det har varit en underbar helg med massvis med sol. Då är det perfekt att ha lite folk runt omkring sig så man kan få en liten liten möjlighet att sitta i solen och inte bara i skuggan.

Förra sommaren köpte brorsan och jag en wakeboard. Eftersom jag var gravid var det inte riktigt läge för mig att åka. Andreas kämpade tappert men aj aj aj han lyckades inte ta sig upp. Då jag högt och tydligt talade om att jajjemen, jag kan åka wakeboard, inga problem....

Upp till bevis, i helgen skedde det. Lite skakigt i början men på tredje försökte kom jag upp. Klart jag var nervös, jag hade ju inget annat val än att ta mig upp. Då jag efter en stund kände att mina armar var som spagetthi släppte jag pinnen och sjönk fint ner i vattnet. Dagen efter, då snackar vi träningsvärk.... gahhh, armarna, låren, ryggen ... hela jäkla kroppen. Brorsan hade oxå ont så det var inte bara jag.



Vi får väl se hur det går för Andreas i sommar om han tar sig upp ur vattnet eller om han tycker det är sååååå kul att bada så han väljer att hålla sig i vattnet bakom båten i år igen. =) Lycka till darling !! =)

Lova har fått en ny badpool, Ullared såklart. Den får precis plats utanför gäststugan under parasollen. Meningen var att vi skulle köpa en badpool som var liten som bara Lova skulle sitta i. Det blev en lite större pool. Det blir trångt men hela familjen får faktiskt plats. Kanske räcker med en liten skvätt vatten på botten om hela familjen ska sitta i annars dränker vi Lova när vi hoppar i, eller tränger oss ner.



Golfklubborna dammades av i helgen oxå. Köpte nya klubbor för två sommrar sedan. Gravidmagen spelade inte en enda runda förra året så klubborna var lite dammiga och ser knappt använda ut.
Lova har börjat med nya rutiner i helgen. Mot mammas vilja. Gamla vanorna innebar att hon somnade vid 19-19.30 och vaknade mellan 05-06 någon gång för att sedan kunna somna om till 09.00, om mamma ville det =)
Det har vi ändrat på nu. Somna vid 21-23 någon gång och vakna vi 05-06 för vällning och världspigg vid 08. Det var ju ganska skönt att ha några barnfria timmar på kvällen. Lova har tagit semester, dvs, man får vara uppe hur länge man vill. Trodde det började mer när man var lite äldre.

I måndagsmorse styrde vi mot Växjö igen. Mormor och morfar hängde med för dom skulle vidare till Tylöhus för övernattning och spela golf. Sen till Tyskland och fylla på sommarförrådet.
Hemma igen och träffa pappa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer