måndag 11 januari 2010

Förskolan

Idag var Andreas och jag på besök på förskolan. Lova ska gå på Biskopshagen, hennes "hemvist/avdelning" heter Björnen. Det var jättefint där och Emma som är pedagog var hur trevlig som helst. Jag är såååå nöjd att vi till slut hamnade där.
Dom sover i små trälådor i uterum vilket gör att barnen håller sig lite friskare, har jag fått för mig iallafall.

Det är en perfekt tid för Lova att börja dagis nu. Det är bra för hennes utveckling och stimulans, men kanske behöver jag det oxå. För att klippa ytterst ytterst ytterst lite av det gigantiskt stora band som vi hänger ihop med. Första steget var att klippa navelsträngen, nu kommer det andra stora steget. Det blir en stoooooor omställning för mig att inte vara med Lova 24 timmar om dygnet, det kommer gå jättebra även om det kanske helt ärligt är lite jobbigt att inte ha kontrollen på henne hela tiden och bara få känna lite eller titta lite på henne när jag vill. Jag får ta en bilder och ha med mig i mobilen =)
Undra vem som kommer vara mest ledsen vid dörren när jag ska lämna henne om två veckor..... jag eller Lova, förmodligen jag. Man fick vara ledsen som förälder men man ska försöka att inte visa det för barnet.
Undra om jag klarar lämna henne när hon är jätteledsen eller om jag bara helt enkelt tar med mig henne hem igen då, jag blir nog tyvärr tvungen att lämna henne på dagis ändå. puhh, det kommer gå jättebra och Lova kommer trivas bäst.

Imorgon är våran sista hela föräldradag tillsammans någonsin innan hon börjar dagis. Undra vad vi ska göra då, kanske det som vi är bäst på. Mysa hela förmiddagen, äta lunch på stan, sen sover Lova en sväng i vagnen, shoppa, för att sen gå hem och fortsätta mysa och leka.

Vi är familjen genomförkyld så vi får kanske helt enkelt stanna hemma och kurera oss. Imrgon sover vi så länge vi kan, för på onsdag måste vi ställa klockan och vara på förskolan kl. 09.00. Det är tidigt för oss.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer