onsdag 25 november 2009

stormsteg

Nu har Lova börjat med det fantastiska att klättra. Upp i soffan, upp på pallen på stolarna och på dom flesta ställen som hon kommer åt.

Häromdagen när hon jagade Daisy och Daisy inte alls ville bli jagad sa jag till henne: "Nej Lova, kissen vill inte leka" och höll tydligen upp pekfingret som man kan göra ibland efter att man han sagt till ett antal gånger. Det tog ca 3 sekunder och Lova rusade efter Daisy, tittade på mig , lyfte på fingret och sa " nej nej nej kiss kiss" och skrattade.

Nu är det bara vi som föräldrar som begränsar Lovas utveckling. Hon snappar upp saker så fort nu. Igår visade jag henne var hon slänger blöjorna. idag när vi har bytt blöjan tar hon den och går till soppkorgen och kastar i den.

Den är mycket bärande och packande. Vet inte hur många små shoppingpåsar hon har som hon går runt med och packar i och ur grejer. Skor är en hobby som håller i sig. Skor kan man hitta lite överallt för dom är roliga att bära runt på. Häromdagen hittade vi en av Lovas skor i korgen med smutskläder, det är garanterat varken jag eller Andreas som har lagt den där.

Pratar gör hon från morgon till kväll, ganska konstant. Fast det är rätt skönt för man tröttnar aldrig på hennes ljuva stämma, speciellt inte när hon ropar mamma mamma mamma mamma så fort jag lämnar synfältet och Andreas inte är i närheten. När hon ser elelr hör Andreas ropar hon pappa pappa pappa pappa.

Hon är våran lilla finaste goaste sötaste mjukaste bästa prinsessa =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer