fredag 14 augusti 2009

Inflyttningsfest

Nu har vi haft inflyttningsfest. 20 partyglada vänner kom hit. Jag hade lagat smörgåstårta och Andreas blandade Capirinha som fördrink. För er som inte vet hur man blandar en Caipirinha på bästa sätt så gör man såhär, å det vet jag för så blandade dom den på Copacabana.

2 1/2 - 3 msk vanligt hederligt strösocker
3/4 lime i klyftor
4 msk sockerrörbrännvin
krossad is

Inflyttningsfesten....
Grannarna eller varför inte kvarteret, märkte nog att vi hade lite fest här. Vi hade alla fönster, ytterdörren och balkongdörren öppen, vilket gör att vi spelade åt 3 olika väderstreck. På högsta volym ...
Ett litet minne, ganska tidigt ändå på kvällen är när Andreas kommer till mig "Helena, jag måste ha kopplat stereon fel, det går inte att höja mer!!!!!"
Som sista låt rev vi av "PAPARAPAPAPAPPARAPAPA ki boom " på högsta volym med 20 skönsjungandes vuxna klockan 00.30. Sen bar det av till stan, Karl-Oskar dagarna och öltält.
Alla, alla utom en person dansade..... det är ett bra betyg för en fest med lika många tjejer som killar !!

Vi har kvar hyreskontraktet och har faktiskt inte fått ett enda klagomål. Vi håller låg profil ett tag tror jag.
Ser dock redan fram emot en julfest, för det tycker iallafall jag att vi ska ha, får se vad Andreas tycker.
Här kommer ett litet urval av roliga bilder från kalaset.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer