fredag 14 augusti 2009

Bergsnäs

Bergsnäs ligger på cykelavstånd från oss, fast nu har ju inte vi någon barnsadel till Lova ännu så vi fick ta bilen.
Där har dom en trevlig liten å med klart och fint vatten. Jag gillar inte riktigt sötvatten att bada i men här tycker jag det är riktigt trevligt.
Bästisarna !!

Andreas & Lova badar med ankorna


Alma kollar vad som finns under vagnen =)


Växjö ligger mitt i smålands skogar med det är faktiskt väldigt fint här om man tänker efter. Mitt inne i stan finns det två stora sjöar på ca 4-5 km omkrets som man kan promenera runt. Det finns stora lekplatser, badplats, brygga att dingla med benen på. Å bara i utkanten av stan finns det fler sjöar med flera fina badplatser. Å hur många städer har det med gångavstånd emellan. Jag gillar Växjö, mer och mer. Lite dåligt med fikautbud men för övrigt så är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer