måndag 24 augusti 2009

allt är som vanligt igen....

jag & Lova.

Andreas mjukstartar den här terminen med att börja klockan 12.15 idag. Det betyder att allt kan vara som vanligt på morgonen. Vi sover och sover och sover till 4-5 tiden. Då vaknar Lova och står och hoppar i spjälsängen i sitt rum. Vi hämtar henne till våran säng och kurar ihop oss och somnar om till sjutiden. Då får Lova några klunkar vällning, sen leker hon i sängen mellan oss till kanske halv åtta. (medans vi pendlar mellan att sova och vara vakna) Sen sover vi alla vidare till ungefär nio tiden. Då börjar det bli dax att gå upp. Å imorse var även Daisy med oss i sängen, hon har slutat sin lyxsemester och kommit hem till oss =)

Andreas drog iväg till skolan och jag & Lova strosade ner till stan för att sedan strosa vidare till Strandbjörket och träffa Lovas kompisar.

På stan inväntade jag Ninni och Magnus. Stina jobbar och Magnus är föräldraledig.
Av en händelse råkade jag veta att det var 10 % på Nilson så jag hade ju ändå vägarna förbi ...... jihaaaa, ett par Clarks, snygga och fotriktiga skor. Bara 1 av varje storlek.... dvs, måste handla. I våras hittade jag ett par fina Clarks ballerina men skulle vara duktig att vänta med att handla. Å det har jag fått ångra. Jag har letat land och rike runt och inte hittat dessa s**** skor. Så nu tänker jag inte vänta, bara att handla.
För att ha lite stöd för mitt köp "att det är jag värd och jag måste ju ha ett par så kallade fotriktiga skor med kvalite" tog jag min påse och rusade ner till Klippday för att visa Stina var jag handlat. Stina hade 10 minuter till nästa kund och ......
... det tog ungefär 1 minut sen var jag tillbaka på Nilson med Stina och hon hade en likadan påse med sig ut =)))

Det finns inget som hindrar oss från att hinna med lite shopping ihop.

När kortet ändå var varmt så slog jag till på en Filippa K tröja på Kompaniet. Det var jag oxå värd.

Ett varv runt sjön och strandbjörket hann vi med däremellan.

Precis som vilken dag som helst i våras =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer