lördag 12 mars 2011

Klippans Yllefabrik

Igår var jag på kurs i Valhalla Park, Ängelholm. Kursen handlade om HUS AMA, AB-04 och ABT 06. Det är faktiskt ganska trevligt att åka på kurs. Man lär sig alltid något nytt och friskar upp sitt minne. Kul att träffa andra Peab människor oxå.
Men jag hade ju faktiskt ett annat mål med dagen oxå. Klippans Yllefabriksbutik, www.klippansyllefabrik.se . Senast jag var på tjejhelg tipsade Ingrid om denna lilla gobit. Perfekt, bebisen kommer snart och behöver en ny filt.

Det fina är att det var ju bara 2 mil omväg för att ta mig till den butiken. Väl inne riktade jag in mig på Outlet våningen. Kan säga att det var ju inte lite att välja på. Jag kände att det hade krävts lite mer planering för att riktigt veta vad jag ville ha. Men när det är 50-70 % på grejerna, då är det svårt att låta bli. Så några fynd fick jag med mig hem.
Frammåt sommaren och när vi har flyttat, då ser jag fram emot ett nytt besök i den butiken =) Då ska jag planera lite mer för vad vi kan behöva.
Lova valde den gröna filten. Den gula är nog min favvis egentligen av barnfiltarna. Skulle nog ha köpt två sådana istället för att ha i syskonvagen..... men som sagt, jag var lätt förvirrad och stressad i butiken. Ullfilten är jag mycket nöjd med. Lova vägrade flytta på sig så hon fick vara med på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer