fredag 18 februari 2011

UL

Idag har vi varit på ultra ljud. Ett sent ultraljud i v. 32 för att göra tillväxtkontroll och förhoppningsvis få fina 3D bilder.

Jag var nog nojjig förra graviditeten med men gjorde inget sent ul. Den här gången ville jag det å när vi ändå skulle till Linköping så bokade vi en tid hos underbara Anders Selbing på Crocus. Andreas tyckte ju såklart att det var onödigt men jag ville och då fick det bli så.... det är ändå jag som bär runt på krabaten.

Lite nervöst var det som alltid med ultraljud, man vet lixom aldrig vad som kan vänta. Jag gillar Selbing för han är så lugn, rolig och grymt duktig. Man känner sig trygg på något konstigt vis. Det gick väldigt bra idag. Allt ser perfekt ut såhär långt, hjärta, hjärna, lugnar, blåsor, blodkärl, navelsträng, lårben, händer, fötter, mun, näsa.... och resten....
Det var ju nummer ett att allt var bra, sen var min förhoppning att få uppleva dessa 3d bilder. Å det fick vi, många fina bilder och filmer.
Nedan ser ni en av dom. Måste nog säga att hon verkar vara lik Lova och Andreas. Näsan ser stor ut men det gör den för den hamnar närmare kameran på bilderna.

Nu kan jag lugnt glida vidare sista veckorna innan vi kör sista räjset och laddar upp för förlossning......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer